Wachttijd in de apotheek

De wachttijd in de apotheek kan anders zijn dan u gewend bent in uw eigen apotheek. Dat komt onder andere doordat de poliklinische apotheek veel te maken heeft met nieuwe cliënten. Hiervan moeten alle gegevens, inclusief medische informatie, zorgvuldig worden vastgelegd. Daarbij zoeken wij, indien nodig, aanvullende informatie op in uw elektronisch patiëntendossier of bellen met de arts over een recept. Het voordeel van de poliklinische apotheek is dat bijna alle medicijnen op vooraad zijn en u dit daardoor direct mee kunt nemen.

Vervolgens controleert de apotheker of een tweede apothekersassistente altijd het geneesmiddel voordat wij dit aan u verstrekken. Tevens nemen wij voor iedereen graag de tijd om goede uitleg te geven over de geneesmiddelen. Een geneesmiddel kan immers alleen goed werken als het goed wordt gebruikt: op het juiste tijdstip, op de juiste manier en in de juiste hoeveelheid. Deze handelingen kosten tijd maar zorgen er voor dat wij onze cliënten veilige (farmaceutische) zorg kunnen leveren. Wij vragen daarom ook uw begrip als u iets langer moet wachten. Daarentegen kunt u meestal meteen de geneesmiddelen mee naar huis nemen en hoeft u dus niet nog een keer terug te komen naar de apotheek.