In de poliklinische apotheek, locatie Zuid, zijn we eind 2020 gestart met Receptlocatie. Dit is een track-and-trace systeem waardoor we in de apotheek minder tijd kwijt zijn met zoeken naar medicatie en recepten. Wat nog belangrijker is, is dat de patiënt veel beter op de hoogte wordt gehouden van wat er met het recept gebeurt. Tijdens het gehele proces in de apotheek wordt de patiënt, indien nodig, op de hoogte gehouden van de status van zijn recept. Na wat opstartproblemen werkt Receptlocatie inmiddels naar wens. Voor de contacten met de patiënten dienen we te beschikken over de email-adressen van patiënten welke momenteel verzameld worden.
Halverwege 2020 zijn we binnen de hele apotheek overgestapt op het gebruik van gevalideerde transportkisten van de firma Roldorent door de afdeling Logistiek. Wekelijks wordt er een hoeveelheid kisten opgehaald om vervolgens gereinigd te worden. Alle kisten zijn voorzien van een Rfid chip en kunnen door middel van scanning aan de geleverde locaties worden toegewezen. Dit systeem stelt ons in staat om het reinigen en beheer van de kisten beter te managen en bovenal voldoen wij hiermee aan de regelgeving van de IGJ.