Logistiek & Inkoop

De afdeling Logistiek & Inkoop is een Service Unit binnen de SAHZ met als kerntaak een optimaal voorraad- en inkoopproces creëren, zodat de geneesmiddelen in de juiste hoeveelheden en onder de juiste condities optimaal ter hand gesteld kunnen worden.

De afdeling Logistiek van de SAHZ bestaat uit een groep van apothekersassistenten en logistieke vakmannen. Deze medewerkers zorgen er voor dat de verplegende afdelingen van de aangesloten zorginstellingen optimaal voorzien worden van de benodigde medicatie. Dit proces omvat onder andere het opnemen van de voorraad, het aanvullen van de medicijnkamers en afleveren van patiënt specifieke voorgeschreven medicatie.

De afdeling Inkoop bestaat uit een groep voorraadbestandbeheerders (VBB-ers) die verantwoordelijk zijn voor de voorraden van de geneesmiddelen op de centrale vestiging. De VBB-ers doen alle bestellingen bij de groothandel en overige leveranciers en dragen er zorg voor dat de beschikbare voorraden aan de gestelde eisen voor uitleveren voldoen.

Eén VBB-er houdt zich bezig met het logistieke proces voor de afdeling Apotheekbereidingen. Deze medewerker ontvangt de orders en verwerkt deze tot verzendklaar. Dit betreft medicatie die door andere apotheken en ziekenhuizen bij ons wordt besteld.

De SAHZ beschikt over een eigen koeriersdienst. Deze medewerkers bezorgen de medicatie bij patiënten die niet in staat zijn om hun medicatie zelf op te halen bij de apotheek in de avonduren en in de weekenden thuis.

Stuur een vraag